Головна > Допомога сім’ям внутрішньо переміщених осіб

Допомога сім’ям внутрішньо переміщених осіб

Основний комплекс соціальних послуг за напрямом надаються на базі районів у ЦСССДМ міста Києва за місцем проживання (див. РЦСССДМ).

Також Київський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді:

Адреса: вул. Олександра Довженка, буд. 2, каб. 31, тел. (044) 456-49-83

Спеціаліст, який координує напрям роботи – фахівець із соціальної роботи І категорії відділу організаційно-правової роботи Семен-Оглу Наталія Валентинівна.

Діяльність Центру, спрямована на реалізацію заходів державної політики з питань інтеграції та соціальної адаптації громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції (АТО); зниження рівня соціальної напруженості серед них і в суспільстві.

Здійснюється шляхом:

  • інформування населення про соціальні послуги, що надаються родинам внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій та зони проведення антитерористичної операції за новим місцем проживання відповідно до законодавства;
  • переадресації/перенаправлення, відповідно до потреб внутрішньо переміщених осіб, до організацій державного та недержавного сектору для отримання допомоги;
  • сприяння участі переселених громадян у соціально-культурному житті громади міста Києва (залучення до культурно-масових заходів, спрямованих на творчий розвиток молоді і забезпечення їх змістовного дозвілля).

Громадські та благодійні організації, що здійснюють допомогу ВПО: 

Програма «Радник з питань ВПО», започаткована Міністерством соціальної політики України та здійснюється канадською неурядовою організацією Stabilization Support Services за фінансової підтримки Уряду Великої Британії

БФ «Право на захист» — Проект «Адвокація та правова допомога внутрішньо переміщеним особам» (спрямований на моніторинг порушення прав та надання прямої юридичної допомоги внутрішньо переміщеним особам, а також іншим групам населення, які постраждали внаслідок конфлікту, посилення потенціалу державних органів та громадянського сектора та зміцнення законодавчої та нормативної бази).

Донбас SOS – громадська організація, що утворилася 14 березня 2014 року з активістів Донбасу та займається координацією допомоги громадянам, які перебувають в зоні проведення АТО, а також внутрішньо переміщеним особам (ВПО).

Також дивіться за посиланням: http://wiki.1551.gov.ua/pages/viewpage.action?pageId=16384252

  1. Постановка на облік ВПО (внутрішньо переміщених осіб).
  2. Документи для постановки на облік
  3. Відмова у видачі та скасування довідки ВПО (переселенця)

З початку проведення воєнних дій в Україні було прийнято чимало законів і підзаконних нормативно-правових актів, якими було визначено статус внутрішньо переміщених осіб (переселенців), встановлені спеціальні права й обов’язки переселенців, визначено особливості реалізації переселенцями загальногромадянських прав. Зараз такі нормативно-правові акти становлять досить великий масив законодавства. Нижче наведено перелік основних законів і нормативно-правових актів, що стосуються ВПО.

 Перелік деяких нормативно-правових документів, які регламентують

права та обов’язки внутрішньо переміщених осіб

Конституція України

Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»

Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»

Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції»

Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб»

Постанова Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 р. № 79 «Деякі питання оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції»

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг»

Постанова Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 р. № 367 «Про затвердження Порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї»

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 р. № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам»

Постанова Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 р. № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам»

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 р. № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»

Постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 535 «Про затвердження Порядку використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам»

Постанова Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. № 198 «Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу»

Постанова Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 р. № 268 «Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів»

Постанова Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 р. № 301 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 і від 5 квітня 2017 р. № 268»

Постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 р. № 1045 «Деякі питання виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів»

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 1068-р «Про забезпечення часткової оплати вартості тимчасового проживання громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території та району проведення антитерористичної операції»

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 р. № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення»

Інформацію взято із офіційного веб-порталу Верховної Ради України.

Ознайомитися з текстом всіх зазначених нормативно-правових актів можна на офіційному веб-порталі Верховної Ради України в розділі «Законодавство України». Для пошуку конкретного документа необхідно перейти за посиланням і скористатися опцією «Пошук за реквізитами».

 

Роз’яснення до механізму надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (далі — статус)

(постанова КМУ від 05 квітня 2017 р. № 268 із змінами, внесеними Постановою КМУ № 301 від 11.04.2018)

 

Постанова чинна та застосовується органами опіки та піклування у всіх регіонах України, окрім території Криму та тимчасово непідконтрольних територій Донецької та Луганської областей.
Головною метою цієї Постанови є фіксування відповідними органами факту, що дитина постраждала саме від воєнних дій та збройного конфлікту. Надалі, у відповідності до вимог міжнародного законодавства з питань захисту прав дітей, планується розробка механізму, який буде передбачати низку соціальних заходів та пільг для цієї категорії дітей.
1. Хто має право на отримання статусу дитини, яка постраждала від воєнних дій та збройних конфліктів?
Відповідно до п.3 Постанови, право на отримання статусу має дитина, а також особа, яка під час здійснення антитерористичної операції не досягла 18 років (повноліття), які внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів отримали:
• поранення;
• контузію;
• каліцтво;
або зазнали
• фізичного;
• сексуального;
• психологічного насильства;
• були викрадені або незаконно вивезені за межі України;
• залучалася до участі у діях воєнізованих чи збройних формувань;
• незаконно утримувалися, у тому числі в полоні.
2. Чи можуть бути враховані як наслідки воєнних дій та збройних конфліктів одночасно кілька з перелічених обставин або всі?
Можуть. Під час надання дитині статусу заявник вказує обставину, яка мала найбільш негативний вплив на стан здоров’я та розвиток дитини.
3. Які документи потрібно надавати для отримання статусу та куди?
Перелік документів встановлено п.6 Постанови. Відповідно до нього, заявник подає до Служби у справах дітей (ССД) заяву про надання статусу, згоду на обробку персональних даних відповідно до ЗУ “Про захист персональних даних” і засвідчені в установленому порядку копії таких документів:
• свідоцтво про народження дитини або інший документ, що посвідчує особу дитини;
• документ, що посвідчує особу заявника;
• документ, що підтверджує повноваження законного представника дитини (якщо дитина постійно проживає/перебуває у закладі охорони здоров’я, закладі освіти або іншому дитячому закладі – документи, що підтверджують факт перебування дитини в такому закладі) або родинні стосунки між дитиною та заявником; або повноваження представника органу опіки та піклування;
• довідку про взяття дитини на облік як внутрішньо переміщеної особи або документ, що підтверджує проживання/перебування дитини в населеному пункті, на території якого здійснювалася антитерористична операція («Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція», затверджений Розпорядженням КМУ від 02.12.2015р. № 1275).
За обставин, передбачених пп.1 п.3 Постанови, також подаються виписки з медичної картки дитини або консультаційного висновку спеціаліста, видані після медичного обстеження та лікування дитини в закладах охорони здоров’я та науково-дослідних установах, визначених МОЗ, із зазначенням діагнозу згідно з Міжнародною класифікацією хвороб та споріднених проблем здоров’я десятого перегляду, отриманих у період здійснення антитерористичної операції.
За обставин, передбачених пп.2-5 п.3 Постанови, також подаються копії:
• заяви про вчинення щодо дитини кримінального правопорушення або про залучення дитини до провадження як потерпілої, зареєстрованої в установленому порядку у відповідних правоохоронних органах;
• витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань про відкриття кримінального провадження (незалежно від результатів досудового розслідування) за зазначеною заявою про вчинення злочину щодо дитини в зоні воєнних дій та збройних конфліктів;
• висновку експерта за результатами судової експертизи (за наявності), проведеної в ході досудового розслідування в кримінальному провадженні, якою встановлено факти фізичного, сексуального насильства щодо дитини внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (за обставин, передбачених у пп.2 п.3 Постанови).
За обставин, передбачених пп.6 п.3 даної Постанови, також подаються:
• висновок оцінки потреб сім’ї (особи) у соціальних послугах, підготовлений центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
• копія посвідчення з написом «Посвідчення члена сім’ї загиблого» (якщо дитина отримала статус відповідно до Порядку надання статусу особи, на яку поширюється чинність ЗУ “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, деяким категоріям осіб, затвердженого постановою КМУ від 23.09.2015р. № 740);
• копія свідоцтва про смерть та копія документа, що підтверджує загибель особи в населеному пункті, на території якого здійснювалася антитерористична операція, або копія документа, що підтверджує смерть особи внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих у зазначеному населеному пункті у період здійснення антитерористичної операції, у разі загибелі батьків дитини або одного з них – із числа цивільних осіб.
4. Що ж робити, якщо відомості про реєстрацію місця проживання/перебування дитини відсутні?
Підтвердженням можуть бути дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, документи про право власності батьків або дитини на рухоме чи нерухоме майно, свідоцтво про базову загальну середню освіту або атестат про повну загальну середню освіту, документ про професійно-технічну освіту, або табель успішності чи учнівський квиток, або медичні документи.
5. Чи має право дитина сама звернутися за отриманням статусу?
Має право у разі, якщо дитині виповнилося 14 років.
6. Хто має право звертатися в інтересах дитини?
Право мають законні представники дитини (відповідно до ст. 39 ЦПК України, законними представниками дітей є батьки, усиновлювачі, опікуни чи інші особи, визначені законом) або у разі, коли дитина переміщується без супроводження батьків або осіб, які їх замінюють, її родичі (баба, дід, прабаба, прадід, тітка, дядько, повнолітні брат або сестра), вітчим, мачуха, представник органу опіки та піклування. Вони подають до служби у справах дітей заяву про надання статусу і копії документів засвідчені в установленому порядку.