Головна > Новини > «Центр, куди може прийти кожен і сказати, що йому болить»

«Центр, куди може прийти кожен і сказати, що йому болить»

«У кожному районі є такий центр, де працюють люди, які ні перед ким не закриють двері» – саме такий висновок зробила професор, викладач Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка Чернуха Н.М. про центри соціальних служб, потрапивши на майстер-клас, що проходив 11 вересня на базі РЦСССДМ Солом’янського району. Захід був присвячений особливостям соціальної роботи з учасниками АТО/ООС, їхніми сім’ями, вдовами, а також сім’ями героїв «Небесної сотні».

Свій досвід роботи передавала провідний фахівець із соціальної роботи РЦСССДМ Солом’янського району, кандидат у Майстри соціальної роботи Денисова Оксана. Учасниками майстер-класу були спеціалісти міського та районних центрів соціальних служб столиці, студенти та викладачі Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка та Університетського коледжу Київського університету імені Бориса Грінченка. Під час майстер-класу піднімалися хвилюючі питання щодо здійснення практичної соціальної роботи з сім’ями героїв «Небесної сотні», учасниками АТО/ООС, їхніми сім’ями, вдовами.

Досвідчений практик Оксана Денисова надзвичайно емоційно розкривала секрети своєї майстерності, з турботою ставлячись до кожного клієнта: «Всі люди різні, але до них потрібно ставитися з любов’ю», «Ми-люди-дуже крихкі, і потрібно до кожного ставитися толерантно, крихко, ніжно, навіть якщо він має зріст 2 метри та займає весь твій кабінет. Важливо до кожного відноситись з повагою, слухати, спонукати до розмови і тоді колись може почуєш «Дякую, що врятували». Під час майстер-класу вона звернула увагу на роль соціальних служб, які «є ресурсом, поштовхом для того, щоб зробити добре, тим, кому зараз погано». Оксана зауважила на непростому процесі збору інформації про клієнта, а також здійсненні роботи зі всіма членами сім’ї, індивідуальному підході до кожного клієнта та його ситуації. «Потрібно знаходити тонкий підхід до людини, щоб вона сказала сама собі: «Я хочу, я зможу».

В ході зустрічі виникло багато непростих запитань, зокрема щодо алгоритму допомоги, міжвідомчої взаємодії, виділення землі, зловживання клієнтів, допомоги учасникам АТО/ООС з інвалідністю, на які жваво шукалися відповіді, спираючись на соціальні історії клієнтів.

Наприкінці Оксана дала настанови майбутнім соціальним працівникам: «Скрізь повинні працювати професіонали. Потрібно розуміти та любити те, що ти робиш. Не потрібно жити роботою, але потрібно багато знати та вміти вміло користуватись тим, що тобі розказали та навчили».